Opony są przeznaczane do różnych celów i często bardzo różnią się od siebie. Te, które są używane w Formule 1 produkowane są z bardzo miękkiej gumy, która kilka tysięcy razy szybciej się zużywa od zwykłej opony dla aut osobowych. Stosowanie miękkiej gumy zwiększa o wiele bardziej przyczepność do powietrza, a w dodatku napełnia się je azotem, który jest znacznie bardziej odporniejszy na rozszerzalność cieplną, który może prowadzić do wybuchu opony.
Szybka eksploatacja, to częstsza wymiana opon. Podczas wyścigu opony są wymieniane parokrotnie w krótkich odstępach czasowych. Jako ciekawostkę, należy zaznaczyć, że profesjonalne teamy są w stanie zmienić zestaw opon w czasie krótszym, niż kilka sekund. Budzi to wrażenie, a wulkanizacja chyli pokłony prawdziwym profesjonalistą. W punkcie wulkanizacyjnym taka czynność trwa od kilu do kilkunastu minut, jednak nie jesteśmy na torze rajdowym, żeby się tak spieszyć, jak kierowcy Formuły 1. Kolosalne różnice dzielą zwykłych kierowców i ich maszyny od tych, które oglądamy podczas wyścigów.
Najnowsze komentarze